De Pilates een uniek methode van rek- en krachtoefeningen en is meer dan 80 jaar geleden door Joseph Pilates ontwikkeld. Wereldwijd wordt de Pilates Methode aanbevolen door artsen, specialisten en fysiotherapeuten en erkend als een belangrijke vorm van bewegen en zelfs gebruikt als therapie.

Verbeter je houding

Van het beoefenen van Pilates krijg je sterke spieren, een betere houding, meer souplesse en een betere balans. De wervelkolom wordt stabieler en soepeler, de rug-, buik- en bekkenspieren worden sterker. Hierdoor verbeter je je lichaamshouding en verminder en voorkom je klachten.

Zeker in deze tijd waarin veel mensen langdurig achter een beeldscherm zitten of in een iPhone of tablet werken, kan Pilates eigenlijk niet meer ontbreken.

Rugklachten en Pilates

Ruim 80% van de Nederlandse bevolking kampt gedurende het leven een of meerdere keren met rugklachten. Daarnaast hebben ook de vele zittende beroepen een negatief effect op de houding. Pilates is uitermate geschikt om meer grip te krijgen op je rugklachten en deze in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

Onze trainers en fysiotherapeuten werken nauw met elkaar samen. Regelmatig adviseren onze fysiotherapeuten dan ook mensen met terugkerende rugklachten om deel te nemen aan de pilateslessen. Onze pilates docente Manuela leert je op een leuke unieke en zeer gevarieerde manier controle te krijgen over je core spieren.

Wanneer je deel wilt nemen aan de Pilates lessen en rugklachten hebt, is een consult aan een van onze fysiotherapeuten een waardevolle aanvulling. Er wordt dan specifiek gekeken naar de oorzaak van je klachten waardoor je in de pilates nog effectiever aan de slag kunt gaan.